Eerstelijns Medisch Centrum De Raad
Wij leveren u toegankelijke medische zorg in één gebouw.
Wij willen u kwaliteit en service bieden in een centraal gelegen modern pand in Doetinchem.
Ons motto is: zorg op maat.
EMC De Raad heeft een groene uitstraling. Wij stimuleren het gebruik van fiets en openbaar vervoer. Er zijn fietsenrekken voor de hoofdingang en de bushalte is op loopafstand. Voor mindervaliden zijn er parkeerplaatsen voor het pand. Er is een beperkt aantal eigen (gratis) parkeerplaatsen aan de kant van de Burgemeester Tenkinkstraat. Er is meestal voldoende ruimte op de betaalde parkeerplaats naast het gemeentehuis.
Let op: Aan de Burgemeester Tenkinkstraat is het niet mogelijk aan de weg te parkeren. Dit is alleen toegestaan voor vergunninghouders. Er wordt streng gecontroleerd, dus u kunt een boete riskeren. Onder Parkeermogelijkheden vindt u alle informatie over parkeren.
U vindt in ons centrum:
Apotheek (begane grond)
Alphega apotheek de Haan
Huisartsen (1e verdieping): NHG geaccrediteerde praktijken:
Werkzaam in een HOED (Huisartsen Onder Een Dak)
R.J.J.M van Mil
I.H.W. Hondorp
M.G.J Willink
Paramedici (begane grond)
Pedicure S. Beulink
Huid- en Oedeemtherapeut J.C. Rottier
Paramedici (1e verdieping)
Diëtisten Voedingsadviespraktijk Doetinchem
Paramedici (2e verdieping)
Fysio-, Manuele- en Sportfysiotherapie Willink Wassink
Fysiotherapie De Praktijk
Ergotherapiepraktijk ten Boom
Kinderergotherapie Doetinchem
Maatschap voor logopedie Wilma Derksen
Jeugdtherapie ZieJe
Podotherapie voetencentrum Wender
Voetmax
Huisartsen
I.H.W. Hondorp
M.G.J. Willink
R.J.J.M. van Mil
Ons telefoonnummer is:
088 – 070 00 00
U hoort dan een keuzemenu:
Toets 1: Spoedgevallen (acute levensbedreigende ziektes)
Toets 2: Herhaalrecepten
Toets 3: Praktijk Hondorp
Toets 4: Praktijk Willink
Toets 5: Praktijk Van Mil
Ons faxnummer is:
0314-344694
De huisartsenpraktijk is open op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
De huisartsenpraktijk zit op de 1e etage. Let op! De huisartsen werken in een HOED (Huisartsen Onder Een Dak). Dit houdt in dat elke huisarts zijn eigen praktijk heeft met eigen regels en werkwijzen.
Klachten die niet kunnen wachten
’s Avonds, ’s nachts en in het weekend kunt u voor spoedgevallen bellen met de huisartsenpost:
De huisartsenpost in Doetinchem is er voor spoedeisende klachten die niet kunnen wachten tot de volgende dag of tot na het weekend. Als u dringend een huisarts nodig hebt tussen 17.00 uur ’s avonds en 08.00 uur ’s morgens, in het weekend of tijdens erkende feestdagen, bel dan de huisartsenpost. Om iedereen zo goed mogelijk te kunnen helpen, werken we uitsluitend volgens afspraak.
https://huisartsenzorgoudeijssel.nl/huisartsenpostdoetinchem
Contact
I.H.W. Hondorp
M.G.J. Willink
R.J.J.M. van Mil
Ons adres:
EMC De Raad
Raadhuisstraat 22
7001 EW Doetinchem
Telefoonnummer: 088 – 070 00 00
U hoort dan een keuzemenu:
Toets 1: Spoedgevallen (acute levensbedreigende aandoeningen)
Toets 2: Herhaalrecepten
Toets 3: Praktijk Hondorp
Toets 4: Praktijk Willink
Toets 5: Praktijk Van Mil
Faxnummer: 0314-344694
e-mail:
algemeen | : info@emcderaad.nl |
praktijk Hondorp | : hondorp@emcderaad.nl |
praktijk Willink | : willink@emcderaad.nl |
praktijk Van Mil | : vanmil@emcderaad.nl |
Wij mailen met beveiligde mail. Voor extra beveiliging, vermeldt uw mobiele telefoonnummer in uw e-mail. Voor privacygevoelige informatie adviseren wij u om het e-consult te gebruiken.
Openingstijden
De huisartsenpraktijk is dagelijks geopend van 08.00-17.00 uur.
Er is overleg van 10.00-10.30 uur, de balie is dan gesloten.
Tussen 12.00 en 14.00 is de balie beperkt bezet in verband met middagpauze.
De praktijk van dr.Willink is gesloten op vrijdagmiddag.
De praktijk van dr.Van Mil is gesloten op donderdagmiddag.
De praktijk van dr. Hondorp is gesloten op dinsdagmiddag.
Herhaalrecepten
Herhaalrecepten zijn medicijnen die u chronisch gebruikt. Hier heeft de huisarts eerder een recept voor uitgeschreven. Voor nieuwe recepten of als er wijzigingen zijn in gebruik, moet u de assistente bellen.
Herhaalrecepten die u voor 10.00 uur aanvraagt, liggen de volgende werkdag na 10.00 uur klaar bij uw apotheek.
Dit betekent:
Aangevraagd voor 11.00 uur op | Ligt klaar na 11.00 uur bij uw apotheek op |
Maandag | Woensdag |
Dinsdag | Donderdag |
Woensdag | Vrijdag |
Donderdag | Maandag |
Vrijdag | Dinsdag |
Zaterdag | Woensdag |
Zondag | Woensdag |
Bij vragen over deze nieuwe regeling, kunt u contact opnemen met uw apotheek.
U kunt op een aantal manieren herhaalrecepten aanvragen:
- via de herhaalreceptenlijn: 088 – 070 00 00. U kunt 24 uur per dag inspreken, ook in het weekend.
- via e-mail: recepthondorp@emcderaad.nl , receptvanmil@emcderaad.nl of receptwillink@emcderaad.nl (dit is beveiligde e-mail, wij kunnen de veiligheid alleen garanderen als wij uw mail beantwoorden) Voor extra beveiliging, vermeldt uw mobiele nummer in uw e-mail.
- via het herhaalreceptenformulier. Uw recept wordt verzonden via een beveiligde omgeving. U moet zich hiervoor eenmaal registreren. Daarna kunt u met uw inlognaam en wachtwoord herhaalrecepten aanvragen
Herhaalrecepten aanvragen via de website
Reizigersadvisering
U kunt bij ons terecht voor vrijwel alle vaccinaties voor uw buitenlandse reizen. Vaak zijn vaccinaties niet verplicht, maar wij adviseren u om dit wel te doen. Zo voorkomt u besmetting met soms levensbedreigende ziekten. Wij geven u ook adviezen om te voorkomen dat u ziek wordt in het buitenland.
Dokter Hondorp heeft een opleiding gevolgd tot reizigersgeneeskundig huisarts. Onze assistente Ciska is reizigersadviserend doktersassistente. Wij zijn LCR geregistreerd en mogen gele koorts vaccinaties geven.
Reizigersadvisering valt niet onder de normale vergoeding. De kosten per persoon zijn 50,00 euro. Meereizende minderjarige kinderen zijn gratis.
Hiervoor krijgt u:
- Een op uw persoonlijke situatie gemaakt advies
- Adviesgesprek en zo mogelijk de eerste vaccinaties
- Informatie over het te bezoeken land
- Informatie over de vaccins die u krijgt
- Advies hoe u zoveel mogelijk kunt voorkomen dat u ziek wordt op reis
- Vervolgafspraken voor herhaalvaccinaties, indien nodig
- Het maken van een malariarecept
- Medische verklaringen voor het meenemen van bijvoorbeeld spuiten en naalden
- Zo nodig overleg met uw medisch specialist als u chronisch ziek bent
- Vaccinatiebewijs (gele boekje)
U hoeft dus niet apart te betalen voor vervolgafspraken, recepten maken of vaccinatieboekjes.
De kosten van de vaccins en malariatabletten vallen wel buiten dit tarief. Hiervoor verschillen de prijzen per soort vaccin teveel. Wel kunnen wij door samenwerking met apotheek de Haan een scherpe prijs bieden.
Wij zitten samen met de apotheek in een centrum. Hierdoor hebben wij de meest gebruikelijke vaccins op voorraad en kunnen wij al tijdens uw eerste bezoek vaccineren. Daarnaast heeft de apotheek bijna alles in huis wat u nodig heeft voor uw verre reis.
U rekent bij ons contant af. De rekening kunt u bij uw zorgverzekeraar indienen.
De kosten van deze advisering worden geheel of gedeeltelijk vergoed uit uw aanvullende verzekering. Dit hangt af van uw zorgverzekeraar en welk pakket u hebt gekozen. Informeert u vantevoren bij uw zorgverzekeraar. Een overzicht van de vergoedingen per zorgverzekeraar kunt u ook vinden op www.gezondopreis.nl. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het wel of niet vergoeden van deze kosten.
Het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering geeft de landelijke richtlijnen uit voor vaccinaties en preventie van malaria bij reizigers. Op www.lcr.nl vindt u algemene informatie die bedoeld is voor reizigers. Wij maken een advies op maat. Wij houden rekening met uw persoonlijke gezondheidssituatie.
Gaat u op reis vul dan minimaal 6 weken vantevoren het reisvaccinatieformulier in en lever het in bij de assistente. Wij hebben dan voldoende tijd voor het toedienen van vaccinaties of het starten van malariatabletten. Heeft u last minute geboekt, bel ons dan. Wij doen dan ons best u nog te helpen. Soms bent u dan niet volledig beschermd, maar beter laat vaccineren dan nooit vaccineren.
Wij wensen u een goede en vooral gezonde reis!
Reizigersvaccinatie weetjes:
Wist u dat:
- Reizigersadvisering veel meer is dan het geven van prikken?
- Niet alle ziektes door prikken kunnen worden voorkomen?
- Wij u uitgebreid advies kunnen geven om te zorgen dat u zo min mogelijk risico loopt om ziek te worden op reis?
- Ons advies op uw medische situatie wordt afgestemd?
- Dat een chronische aandoening geen belemmering hoeft te zijn om een verre reis te maken?
- Apotheek De Haan de spullen in huis heeft voor uw verre reis?
- Ook voor sommige landen in Europa vaccinatie wordt geadviseerd?
- Malaria nog steeds een dodelijke ziekte kan zijn?
- Het voorkómen van muggenbeten belangrijker is dan het slikken van malariatabletten?
- Voor sommige landen het verplicht is om gevaccineerd te zijn, omdat u anders het land niet inkomt?
- Wij LCR en gele koorts geregistreerd zijn?
- Dat de meeste zorgverzekeraars de kosten van reizigersadvisering geheel of gedeeltelijk vergoeden vanuit het aanvullend pakket?
Wij helpen u graag verder.
I.H.W. Hondorp, reizigersgeneeskundig huisarts
C.I. Kok-Pool, reizigersadviserend doktersassistente
LCR registratie
Gele koorts registratie
Eerstelijns Medisch Centrum De Raad
Raadhuisstraat 22
7001 EW Doetinchem
Tel: 088-070 00 00
www.emcderaad.nl
Thuisarts.nl
Wat is het doel van Thuisarts.nl?
Thuisarts.nl geeft antwoord op vragen over ziektes en gezondheid. U vindt er betrouwbare informatie in begrijpelijke taal. Huisartsen gebruiken de website om uitleg te geven aan hun patiënten.
Wanneer u klachten heeft of vragen over uw gezondheid, zoekt u waarschijnlijk informatie op internet. Huisartsen vinden het belangrijk dat u op internet betrouwbare informatie krijgt, zonder reclames. Daarom hebben huisartsen deze website voor u samengesteld. Zodat u vóór, tijdens en na uw bezoek aan de huisarts informatie kunt vinden.
Wat biedt Thuisarts.nl?
Op Thuisarts.nl vindt u duidelijke en begrijpelijke medische informatie. U kunt zoeken op de beginletter van een onderwerp, op lichaamsdeel of met een zoekwoord. Elk onderwerp begint met een korte samenvatting. Als u verder klikt, krijgt u antwoord op vragen als; Waardoor komt het? Kan het kwaad? Wat kan ik er zelf aan doen? Hoe wordt het behandeld? Wanneer moet ik contact opnemen met de huisarts? Hoe gaat het verder?
Vaak staan er filmpjes, plaatjes of tekeningen bij met uitleg.
Op Thuisarts.nl zoekt u naar informatie waar en wanneer het u uitkomt. De website vertelt wat u zelf kunt doen aan uw klachten, èn wanneer u de huisarts moet bellen.
Wat kunt u verwachten van Thuisarts.nl?
Thuisarts.nl is samengesteld door medisch deskundigen, dus wetenschappelijk onderbouwd en betrouwbaar. De informatie wordt actueel gehouden en aangepast aan nieuwe richtlijnen. Thuisarts.nl is onafhankelijk: er staat geen reclame op de website en wordt niet gesponsord.
Wanneer gebruikt u Thuisarts.nl?
U kent vast wel momenten waarin u behoefte heeft aan medische informatie over een bepaalde klacht of ziekte. Hoe kan ik mijn klachten zelf aanpakken? Wanneer moet ik naar de huisarts gaan? Soms wilt u ná een bezoek aan uw huisarts de uitleg en adviezen thuis nog eens rustig nalezen.
Of u zoekt gewoon meer informatie over een onderwerp, misschien omdat iemand in uw omgeving ziek is geworden. In al die situaties geeft Thuisarts.nl antwoord op uw vragen.
Over de achtergrond van Thuisarts.nl
Thuisarts.nl is een initiatief van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Deze publiekswebsite is een service aan het Nederlandse publiek.
Thuisarts.nl staat voor:
• Betrouwbare en onafhankelijke medische informatie over ziekte en gezondheid
• Samengesteld door huisartsen
• Toegankelijke informatie in begrijpelijke taal
Thuisarts.nl is een initiatief van het NHG en wordt in samenwerking met de Nederlandse huisartsen ontwikkeld.
Klachten
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wij proberen onze patiënten zo goed mogelijk zorg te bieden. Toch kan het helaas soms voorkomen dat u ontevreden bent over de behandeling in onze praktijk.
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij samen proberen het op te lossen. U kunt altijd via de assistente een afspraak maken met uw huisarts om dit te bespreken. Het is natuurlijk ook mogelijk hiervoor extra tijd te vragen, vraag dan aan de assistente om een dubbele afspraak.
Wanneer u het lastig vind dit met uw huisarts alleen te bespreken, dan is er de mogelijkheid dat u uw klacht bespreekt met onze praktijkmanager Manon Bouwmann. Zij zoekt samen met u naar een oplossing van uw probleem. Het is ook mogelijk om samen met haar en uw huisarts een gesprek te hebben. Een afspraak kunt u maken via de assistente. U kunt ook het volgende klachtenformulier invullen: Klachtenformulier
Indien u er met ons niet uit komt, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van de SKGE (stichting klachten en geschillen eerstelijns zorg). De klachtenfunctionaris kan proberen alsnog te bemiddelen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u via de klachtenfunctionaris een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Laboratorium Slingeland Ziekenhuis
Het is niet meer mogelijk om bloed te laten prikken bij ons op de praktijk. De prikpost binnen EMC De Raad is definitief gesloten.